北京奧運村的瑞士區門口
Tennis Schedule(Excel)
今年也是小費掌旗 
我要看 我要看 XD

小費官網新聞
ROGER TO LEAD SWITZERLAND
One of the athletes of each country has the honour of carrying the national flag during the opening ceremony of the Olympic Games. This year it will be Roger to head the Swiss delegation into the stadium! After having marched in front of the nation’s group in Athens four years ago he will have the privilege to do so again on August 08 in Beijing – a fantastic birthday present for our champion!

“It is a true honour for me to lead the Swiss athletes into the stadium, carrying the Swiss flag. I have had the privilege to experience many wonderful things; the Olympics are and will always be one of the best. So I am really looking forward to those moments - of course also since this is one of the most wonderful birthday presents I could possibly wish for.

During my first Olympics in Sydney 2000 I had the opportunity to attend competitions in swimming and badminton. Those are great, lasting memories. Four years ago my schedule didn’t allow following any other tournaments. This year I would love to see some basketball-action with the American ‘Dream Team’.

I am certainly looking forward to these Games enormously in many different respects.”

PS: August 01 is the Swiss national holiday!

 ***

ㄎㄎ 剛剛去查了哪家電視台有在播奧運
我都忘了小時候只有3台電視
那時候超討厭奧運的
因為3台都在播啊~~~ 哈
下面是剛剛搜尋到的資訊
8/8 中視 & 台視 & HiChannel-奧運直播五台 20:00 奧運開幕典禮
(17:00有北京奧運村節目)
目前只有中視可以看到8/8的節目表
在這邊也貼一下其他電視台的節目表連結好了
比較方便查詢
台視
中視
華視(有8/8節目表 但沒看到要播)
民視

另外 奇摩運動有北京奧運專輯首頁
裡面有新聞、賽程表、各家電視時刻表
(反正跟奧運有關的電視台頻道和時間都幫你收集起來了)

再來 HiChannel
網路上免費直播奧運 一開始有點懷疑
但有找到新聞
不知道要不要加入會員才行?!
anyway, 反正申請也挺方便的
Hinet-奧運首頁 (奧運相關報導)

然後是 瑞士的奧運網站
= =" 只有德文和法文
這裡 可以傳訊息給瑞士的運動員
The records are examined by Swiss Olympic and www.swissolympic.ch / fanpost published and on the TV screens in the House of Switzerland in Beijing.

How it works:
Send a text message with the keyword Olympics and your congratulations to the number 363 (CHF 0.70/Teilnahme). Example: Olympic Good luck and love greetings to the entire Swiss Olympic team in Beijing! Or type in your answer under free www.swissolympic.ch / fanpost *!

Google 翻譯

我比較好奇右下方的Webcam

 ***
北京奧運網球比賽場地 蠻漂亮的~








 ***
是說... 最近每天晚上睡覺前
我都會拿起旁邊的小費熊
對著他說加油!
大概從Rogers Cup開始吧
起先是心中充滿了擔心的加油
辛辛那提的時候則是憂喜參半的加油
奧運前5天的昨天
竟然已經變成非常相信非常堅定的加油了
我非常相信他接下來的日子
不管接下來是好是壞 我只看著Roger Federer
今天早上醒來 看到小費熊
我突然有種想法
那些說Roger已經完蛋的人
Are you crazy?
真的瘋了
Roger已經「連續」4.5年無人能超越
運動界 動不動就是受傷生病
這4年Roger保持非常好的狀態
誰能這樣?
雖然這樣說對納豆迷不好
因為納豆也是很優秀的選手
我很想知道納豆可以維持幾週或維持幾年的優勢
小費可是4年無時無刻都在保積分
納豆今年打太好了 不知道明年怎樣?!
原諒我納豆 如果你可以維持得很久
那我一定會像今年溫布頓一樣的佩服你
能做到像Roger這樣的才能真的體會那些難處
想到這些 身為小費迷的自信也都回來了
會有遺憾嗎? I don't think so.
雖然失去球王寶座 但還是無法抵擋Roger奪冠的心~
這樣已經很足夠了!

這幾天看到電視新聞都在報北京奧運
整個很開心~
只要轉到在報 我都會停下來看
然後一直對我的家人 疲勞轟炸
看到中華隊前往奧運選手村
我就會說:小費不住奧運村喔~
啊 車流量這麼大 住外面遲到怎麼辦?
看到在報導奧運村的餐廳會經過檢驗
我就會說:小費會吃奧運村的餐廳嗎?
在外面不要隨便亂吃啊~~~
小費應該很好養 他上次還在日本吃日本料理
報導各比賽區域
我就會說: 阿 網球咧 怎麼不報網球場地啊~
小費應該要去那邊練習了吧?!
報導彩排奧運頒獎 中國選手去彩排 而不是台灣選手
我就會說: 拜託 網球還輪不到你們咧 當然是小費啊~
報導那天天氣可能不佳
我就會說:糟糕 下雨怎麼辦 這樣那天就看不到小費進場掌旗了
等等等 反正不管記者怎麼報 我都會扯到小費身上
我姐都快被我煩死了
他說 我在精神虐待他XD

你可以奪金的 我相信你!
我最喜歡看到的畫面其中之一
就是小費辛苦比賽之後
叉腰接受訪問或等待頒獎的樣子
因為此刻 他又完成了另一個辛苦的工作
呈現滿足放鬆的模樣
a great release with the sense of fulfillment and satisfy.
如果能在奧運再度看到這個模樣
那我一定會哭死...

 ***

照片何必放這張...


 ***

小費終於到北京啦~~~


和小費照相的北京義工小費迷 好好喔~
是說... 怎麼會有時間跟小費照相簽名啊= =+
我還以為義工很忙說




Mirka穿著小費溫布頓的羊毛衫


小費感覺曬得很黑ㄝ~~~


還想說右邊彎下腰來的人是誰 原來是Mirka啊~


Mirka每次看東西都看得很仔細...


小費是在逛紀念品區嗎?!


小費的背影也很迷人~ 你也太casual了吧~ 姿勢怎麼這麼帥

PHOTOS FROM RF.com
Thanks to the fans in Beijing.

小費好可愛啊~
聽說還在訓練中心迷路了呢XD

看完小費到北京的照片
只有一個感想...
吼 小費 你都不來台灣 Q.Q
你來台灣啦~~~ 來台灣啊~~~
我們一定組團去看你啊~~~~~~~~~
小費~~~~~
arrow
arrow
    全站熱搜

    breakbowl 發表在 痞客邦 留言(15) 人氣()